Hvordan korresponderer dit webshop design med dit brand?

Når du skal have lavet en webshop, så skal den gerne være unik i den forstand, at funktionerne på webshoppen kan minde meget om dem, som man finder i andre onlinebutikker.

Det er der ikke noget galt med, for hvis noget virker, så er der jo ikke noget i vejen for at låne inspiration fra andre.

Desuden er mange brugerflader og skabeloner til designs jo ens, hvilket man kan opleve her: https://dandomain.dk/webshop/designs 

Men man skal jo se det som et udgangspunkt hvortil, at man kan udvikle ens individuelle slutdesign på webshoppen i en retning, der passer til ens brand.

Det kan være, at ens webshop er en subsidiær del af din hjemmeside, om man ledes over til, når man vil handle online hos dig, eller webshoppen er integreret som en del af din webshop.

Når du har fået den del på plads, så er det med at se på designet af selve shoppen.

Gør din webshops design genkendelig for kunderne

Dine kunder skal nemlig ikke tvivle på, at den webshop, de kommer over til, er din webshop, som der knytter sig til din forretning.

Det kan være farvetemaer, logoer og andet, som der går igen, og hvis du ikke selv laver din webshop, så er det vigtigt, at du leverer de ting til dem, som der skal lave den for dig.

Desto mere du kan byde ind med, jo lettere bliver det også at få den lavet på plads til slut, hvilket også hjælper til på det, når du har en klar vision om, hvordan den skal se og fungere.

Den skal nemlig være brugervenlig for kunderne, give et professionelt udtryk og være let at navigere i, når man skal finde rundt i den.

Så skal der også være produktbeskrivelser og produktbilleder, og du bør overveje sådan noget som SEO, men det kan nogle andre måske tage sig af for dig.

Anders Lundtang Hansen